Kijk je dagelijks tv via TV VLAANDEREN, dan hoef je waarschijnlijk je smartcard nooit te heractiveren. Als je al een tijdje geen tv via satelliet meer hebt gekeken dan kan het zijn dat je smartcard opnieuw moet activeren. Dit komt omdat een smartcard maandelijks nieuwe rechten krijgt. Deze rechten zorgen ervoor dat je tv kan kijken.
Is de smartcard inactief?
Je merkt dit aan de melding ‘Geen rechten’ of ‘Access denied’ op je tv. Je moet je smartcard dan even heractiveren om terug tv te kunnen kijken.
De heractivatie van je smartcard gebeurt in 3 stappen.
Stap 1
Zet je ontvanger (TV) op VTM (Mogelijks gebeurt heractivatie automatisch, dit door de Tv een tijdje op VTM te laten staan. Stap 2 en 3 zijn dan niet meer nodig)
Stap 2
Vraag je heractivatie signaal aan. Dit kan op 3 verschillende manieren:
– Ga naar de TV VLAANDEREN website en geef je smartcardnummer in op www.tv-vlaanderen.be/heractivatie.
– Neem telefonisch contact op met de TV VLAANDEREN klantendienst op het nummer +32 (0)2 790 2 790.
– Sms je smartcardnummer zonder leestekens en zonder spaties naar het nummer +32 (0)477 60 66 60.
Stap 3
Wacht op het signaal. De verwerking van de heractivatie duurt maximum 60 minuten.
Lukt het niet, neem dan telefonisch contact op met de TV VLAANDEREN klantendienst, zij helpen je graag verder.
2 reacties op “Heractiveren van smartcard (CI+ module) TV Vlaanderen, hoe doe je dat?”
ik kan de helft van de vtm zenders niet meer ontvangen. die zijn langzaam in blokjes gedurende een week verdwenen. ik heb verschillende reactivering gedaan, dit zonder resultaat. bvn is zeer goed te ontvangen zoals de vtm zenders die ik nog kan ontvangen (ontvangst 97%)
Dag Lucas, Het zal toch een probleem met de signaalsterkte zijn. Blokjesvorming is te wijten aan signaalsterkte van de zender. Heeft op zich niets te maken met de activatie van de kaart, maar met de ontvangst door de antenne. Als je bvb in zuid-Spanje of in noord scandinavië zit is de diameter van de schotel van belang. Met een schotel van 60cm ga je bijna geen ontvangst meer hebben en zeker op de zenders met een zwak uitzendsignaal. Met een schotel van 85 cm zal dit beter zijn. Anders moet je eens proberen om een software update van de schotel te doen en zien of het beter is. Anders neem je best contact op met een verdeler van het merk van de schotelantenne. Uitleg over de update staat ook bij de FAQ. Groeten, Dirk