Heractiveren van smartcard (CI+ module) TV Vlaanderen, hoe doe je dat?

Categorie: Televisie

Kijk je dagelijks tv via TV VLAANDEREN, dan hoef je waarschijnlijk je smartcard nooit te heractiveren. Als je al een tijdje geen tv via satelliet meer hebt gekeken dan kan het zijn dat je smartcard opnieuw moet activeren. Dit komt omdat een smartcard maandelijks nieuwe rechten krijgt. Deze rechten zorgen ervoor dat je tv kan kijken.

Is de smartcard inactief?
Je merkt dit aan de melding ‘Geen rechten’ of ‘Access denied’ op je tv. Je moet je smartcard dan even heractiveren om terug tv te kunnen kijken.

De heractivatie van je smartcard gebeurt in 3 stappen.

Stap 1

Zet je ontvanger (TV) op VTM (Mogelijks gebeurt heractivatie automatisch, dit door de Tv een tijdje op VTM te laten staan. Stap 2 en 3 zijn dan niet meer nodig)

Stap 2

Vraag je heractivatie signaal aan. Dit kan op 3 verschillende manieren:

– Ga naar de TV VLAANDEREN website en geef je smartcardnummer in op www.tv-vlaanderen.be/heractivatie.
– Neem telefonisch contact op met de TV VLAANDEREN klantendienst op het nummer +32 (0)2 790 2 790.
– Sms je smartcardnummer zonder leestekens en zonder spaties naar het nummer +32 (0)477 60 66 60.

Stap 3

Wacht op het signaal. De verwerking van de heractivatie duurt maximum 60 minuten.

Lukt het niet, neem dan telefonisch contact op met de TV VLAANDEREN klantendienst, zij helpen je graag verder.